sâmbătă, 5 ianuarie 2013

Crema de zahar ars - reteta simpla

La multi ani pentru 2013!
Incepem cu o reteta simpla: crema de zahar ars
Mie imi place crema mai bine coapta, de aceeia am ars zaharul mai bine si am pus crema la cuptor direct si nu intr-o tava de apa, asa cum se face. Nu-mi place crema de zahar ars care are un gust foarte pregnant de oua, sau care o consistenta prea moale...voi o faceti cum va place.


Ca desert pentru 4 pesoane va trebuie:
- 5 oua
- 500 ml lapte
- 200 gr zahar
Eu nu mai pun zahar vanilat pentru ca am observat ca daca pui 2-3 plicuri de zahar vanilat, la final, dupa coacere, nu se percepe nici o aroma de zahar vanilat. Daca vrei, puneti.
1. intr-un vas de email, sau in cazul meu un ceaun de tuci puneti 100 gr de zahar pe care il caramelizati mediu sau tare (mie imi place mai ars, asa ca il fac roscat inchis, puteti insa sa il faceti mai slab prin adaugarea a 2 linguri de apa si caramelizarea la foc mic pana capata o culoare deschisa aurie)
2. separat pateti cu un tel sau cu mixer-ul laptele cu ouale si restul de 100 gr de zahar
3. lasati putin zaharul caramelizat sa se raceasca (2-3 minute, nu prea mult ca altfel se intareste) si prin prinderea vasului de manere intindeti zaharul pe peretii vasului
4. turnati compozitia mizata in vas
5. dati la cuptor fie intr-o tava in care ati pus apa, fie direct (eu am copt direct, la foc mic pentru 80-90 minute, daca aveti cuptor conventional, pe gaz lasati la treapta 1-2). Daca coaceti crema intr-o tava cu apa tineti aproximativ 1,5 ore la 150 grade.
6. se verifica coacearea prin observarea gradului de intarire al cremei, pe mijloc si prin culoarea de pe marginile vasului. Cum v-am spus, mie imi place mai arsa, asa ca am lasat-o pana crema s-a intarit complet iar pe margini crema era maronie inchis.
7. se serveste cu inghetata, frisca sau orice alta combinatie considerati ca va place
Pofta mare!

2 comentarii:

Print

Custom Search

Search